Soutěž Bobřík informatiky
Bobřík informatiky je předmětová soutěž, podporovaná Ministerstvem školství. Soutěž je cílena na běžného bystrého žáka se zájmem o svět technologií. Klade si za cíl seznamovat žáky a jejich učitele s tím, co to jsou informatické otázky a problémy, a že informatika není totéž co ovládání počítače.
Soutěží se v pěti věkových kategoriích od 4. ročníku ZŠ po maturitu. Soutěžící odpovídají na otázky z oblasti informatického myšlení, algoritmizace, porozumění informacím, řešení problémů a digitální gramotnosti. V kategorii benjamin (prima + sekunda) žáci letos řešili například následující problém (správné řešení je na konci tohoto článku):
Národní kolo letos proběhlo během dvou týdnů v listopadu a za naši školu se ho zúčastnilo celkem 150 žáků. Povinně všichni žáci nižšího gymnázia, dobrovolně žáci kvinty až 4. ročníků - těmto třídám byla nabídnuta soutěž buď v hodině informatiky či programování (pokud se právě jejich kategorie konala v daný den) nebo v jiný den a hodinu, což způsobilo nižší účasti v některých ročnících. Sexta si naopak zkusila soutěžit ve vyšší kategorii (senior) než by jim příslušelo, což pravidla umožňují, a díky tomu se někteří probojovali do postupového krajského kola, které se organizuje právě jen pro kategorii senior a které proběhne na začátku roku 2022.
V tabulce jsou uvedeni první tři místa v každé kategorii, pokud soutěžící dosáhli stejného počtu bodů, jsou dále seřazeni podle času, který na vyřešení úloh potřebovali. Maximální možný bodový zisk byl 192 bodů, pro úspěšné vyřešení a ulovení Bobříka informatiky bylo potřeba mít alespoň 120 bodů.
Správné řešení úkolu: Pytlík B